Partnerzy KSOW biorący udział w realizacji operacji:
Stowarzyszenie „Między Wisłą a Kampinosem”
Gminna Biblioteka Publiczna w Czosnowie
Centrum Kultury w Łomiankach
Tytuł operacji:
„Przetwórstwo lokalne i turystyka – jak skutecznie wykorzystać walory przyrodnicze i dziedzictwo kulturowe do rozwoju obszarów wiejskich”
Cel operacji:
Organizacja wyjazdu studyjnego, którego celem jest przeszkolenie 16 osób z terenu Stowarzyszenie „Między Wisła a Kampinosem” oraz wymiana wiedzy i doświadczeń z zakresu: dobrych praktyk dotyczących przedsiębiorczości na obszarach wiejskich;korzyści ze współpracy rolników w ramach krótkich łańcuchów dostaw żywności, budowania relacji producenta żywności z konsumentem oraz nowych modeli organizacji produkcji i sprzedaży, w tym RHD i MOL; dobrych praktyk dotyczących przedsiębiorczości na obszarach wiejskich, z uwzględnieniem zrealizowanych projektów współfinansowanych z PROW.
Grupę docelową:
Grupą docelową jest 16 osób z obszaru działania Stowarzyszenia „Między Wisła a Kampinosem” (członkowie, mieszkańcy, przedsiębiorcy, przedstawiciele organizacji pozarządowych, jednostek samorządowych oraz pracownik biura), które obecnie prowadzą działalność związaną z usługami gastronomicznymi, turystycznymi, rękodzielniczymi, przetwórstwem spożywczym, tworzeniem i promocją marek lokalnych, wzięły udział w certyfikacji swoich produktów, usług, mają zamiar w najbliższej przyszłości podjąć tego typu działalność lub złożyć wniosek o certyfikację marki lokalnej.
Udział w wyjeździe tak dobranych osób pozwoli na efektywne zbieranie informacji i dobrych praktyk podczas wyjazdu ponieważ każdy będzie to robił ze swojego punktu widzenia. Różnorodności reprezentowanych sektorów oraz możliwości dalszego przekazywania zdobytych informacji ma tu znaczenie dlatego, że wyjazd jest planowany tylko dla 16 osób. Grupa docelowa obejmuje przedstawicieli tak producentów żywności jak i przedsiębiorców z naszego terenu, którzy już są członkami marki lokalnej i potrzebują inspiracji do dalszego rozwoju lub wahają się, czy warto przystąpić do certyfikacji i potrzebują konkretnych przykładów, że współpraca przynosi korzyści dla rozwoju przedsiębiorczości i ułatwia sytuacje rolnika w łańcuch dostaw. Udział osób związanych z organizacjami pozarządowymi, czy samorządami pozwoli na dokładniejsze poznanie możliwości wykorzystania środków UE na wsparcie tak rozwoju przedsiębiorców w ramach działania marki lokalnej jak i rolników i producentów żywności.
Udział w wyjeździe tak dobranych osób pozwoli na efektywne zbieranie informacji i dobrych praktyk podczas wyjazdu ponieważ każdy będzie to robił ze swojego punktu widzenia. Różnorodności reprezentowanych sektorów oraz możliwości dalszego przekazywania zdobytych informacji ma tu znaczenie dlatego, że wyjazd jest planowany tylko dla 16 osób. Grupa docelowa obejmuje przedstawicieli tak producentów żywności jak i przedsiębiorców z naszego terenu, którzy już są członkami marki lokalnej i potrzebują inspiracji do dalszego rozwoju lub wahają się, czy warto przystąpić do certyfikacji i potrzebują konkretnych przykładów, że współpraca przynosi korzyści dla rozwoju przedsiębiorczości i ułatwia sytuacje rolnika w łańcuch dostaw. Udział osób związanych z organizacjami pozarządowymi, czy samorządami pozwoli na dokładniejsze poznanie możliwości wykorzystania środków UE na wsparcie tak rozwoju przedsiębiorców w ramach działania marki lokalnej jak i rolników i producentów żywności.
Planowane formy realizacji operacji:
Wybrana forma realizacji operacji - wyjazd studyjny - jest najlepszym sposobem na realizację założonego celu operacji i jej zakresu. W ramach wyjazdu planowane są spotkania i wymiana wiedzy i dobrych praktyk z partnerami, którzy mają doświadczenie w interesujących tematach, tj. powstawania i rozwoju firm zajmujących się przetwórstwem rolno-spożywczym, w tym z surowców z certyfikatem rolnictwa ekologicznego, funkcjonowania krótkich łańcuchów dostaw i sprzedaży produktów związanych ze szlakiem pod wspólną marką, rozwoju firm z branży gastronomicznej, turystycznej, noclegowej współdziałających w ramach marki, promocji życia na wsi poprzez promocję szlaku i produktów, usług w ramach marki, tworzenia sieci współpracy poprzez udział w budowaniu i rozwoju marki lokalnej jaką Dolina Karpia.
Planowane podczas wizyt, spotkania i prezentacje umożliwią podniesienie wiedzy uczestników wyjazdu w zakresie krótkich łańcuchów dostaw, nawiązywania kontaktów z konsumentami, a także połączenia go z rozwojem działalności w zakresie turystyki, gastronomii i bazy noclegowej, co będzie skutkowało umocnieniem marki lokalnej i rozwojem przedsiębiorczości na terenach wiejskich i promocji aktywnego życia na wsi. Wspólny udział w wyjeździe studyjnym wzmacnia także więzi społeczne, aktywizuje i integruje uczestników, co ma znaczenie przy ewentualnych planach tworzenia wspólnych inicjatyw na rzecz rozwoju obszarów wiejskich i tworzenia i promocji marki lokalnej. Dzięki tak wybranej formie realizacji operacji mamy możliwość odwiedzenia wielu różnych miejsc, tak żeby każdy uczestnik znalazł coś inspirującego dla siebie.
Planowane podczas wizyt, spotkania i prezentacje umożliwią podniesienie wiedzy uczestników wyjazdu w zakresie krótkich łańcuchów dostaw, nawiązywania kontaktów z konsumentami, a także połączenia go z rozwojem działalności w zakresie turystyki, gastronomii i bazy noclegowej, co będzie skutkowało umocnieniem marki lokalnej i rozwojem przedsiębiorczości na terenach wiejskich i promocji aktywnego życia na wsi. Wspólny udział w wyjeździe studyjnym wzmacnia także więzi społeczne, aktywizuje i integruje uczestników, co ma znaczenie przy ewentualnych planach tworzenia wspólnych inicjatyw na rzecz rozwoju obszarów wiejskich i tworzenia i promocji marki lokalnej. Dzięki tak wybranej formie realizacji operacji mamy możliwość odwiedzenia wielu różnych miejsc, tak żeby każdy uczestnik znalazł coś inspirującego dla siebie.
Przewidywane efekty:
Podniesienie wiedzy 16 osób z terenu Stowarzyszenia „Między Wisła a Kampinosem” w zakresie małego przetwórstwa lokalnego i możliwości jakie daje rolnikom współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami gastronomicznymi i hotelarskimi; tworzenia produktów turystycznych na bazie dziedzictwa kulturowego, przyrodniczego i wpływu na rozwój przedsiębiorczości w branżach turystycznej, hotelarskiej, gastronomicznej; możliwości jakie daje mocna marka lokalna i współpraca podmiotów oraz promocja życia na wsi dla rozwoju obszarów wiejskich, tworzenia partnerstw na rzecz rozwoju obszarów wiejskich i szans wspólnej promocji na przykładzie Doliny Karpia.
Zapraszamy 16 osób z obszaru działania Stowarzyszenia „Między Wisła a Kampinosem” (członkowie, mieszkańcy, przedsiębiorcy, przedstawiciele organizacji pozarządowych, jednostek samorządowych oraz pracownik biura), które obecnie prowadzą działalność związaną z usługami gastronomicznymi, turystycznymi, rękodzielniczymi, przetwórstwem spożywczym, tworzeniem i promocją marek lokalnych, wzięły udział w certyfikacji swoich produktów, usług, mają zamiar w najbliższej przyszłości podjąć tego typu działalność lub złożyć wniosek o certyfikację marki lokalnej.
Nabór zgłoszeń od 21 czerwca 2023 r.
Liczba miejsc ograniczona, ważna kolejność zgłoszeń!
Liczba miejsc ograniczona, ważna kolejność zgłoszeń!